Fotovoltaika eON recenze – virtuální baterie, zkušenosti a diskuze

Fotovoltaika eON recenze

65 komentářů a zkušeností: Fotovoltaika eON recenze – virtuální baterie, zkušenosti a diskuze

e.ON je stabilní dodavatel a distributor energií v ČR. Ma více než 1,4 milionů zákazníků a spravují 66 000 kilometrů elektrického vedení. e.ON je také jedničkou ve výkupu zelených energií a nabízí zákazníkům udržitelné možnosti jak získávat energii formou fotovoltaických panelů. Po celém světe má eON více než 50 milionů zákazníků ve více než 18 zemích.

V případě pořízení fve od eON získá zákazník výhodnější ceny za elektřinu, virtuální baterii a záruky na panely až 25 let dále 10 let na kapacitu baterie a 5 až 10 let na střídač. Pokud se vám fotovoltaika porouchá eON vám poskytne kompenzaci za celou dobu nečinnosti elektrárny. Fotovoltaika je ideální téměř pro každou domácnost, pokud vám střecha umožňuje umístění FVE panelů.

Tip: EnergoSolar recenze – zkušenosti a diskuze

Aktuálně jsou dodávky fotovoltaických elektráren díky ohromnému zájmu prodlužovány viz:

„Ke konci loňského roku 2021 jsme kvůli enormnímu zájmu zákazníků museli na několik týdnů pozastavit příjem nových zakázek, protože kvalita zákaznického servisu je pro nás důležitá a my jsme nechtěli nabrat takové množství zákazníků, které bychom nedokázali dlouhodobě odbavit,“

mluvčí E.ON Martina Slavíková.

Fotovoltaika na klíč e.ON

Firma eON nabízí 3 řešení pro vaši fotovoltaickou elektrárnu na klíč

  • Nejvyšší úspora – Elektrárna 9 kWp, baterie 11,6 kWh, roční úspora až 45 000 Kč
  • Nejkratší návratnost – Elektrárna 7,2 kWp, baterie 11,6 kWh, návratnost max 8 let
  • Nejprodávanější řešení – Elektrárna 5,4 kWp, baterie 11,6 kWh, návratnost max 8 let
  1. Vyplňte online formulář na webu eON a získáte nabídku na míru.
  2. Dotaci a papírování vyřídí eON za vás
  3. Technici nainstalují solární panely po schválení dotace
  4. eON Požádá o připojení k síti a vyplacení dotace na váš účet

Nově můžete získat také dotaci na dobíjecí stanici (wallbox) pro váš elektromobil, kterou eON také kompletně zařídí a jejich technici nainstalují. Podpora je až 30 000 Kč na stanici + 10 000 Kč jako kombinační bonus

TIP: Dotace na fotovoltaiku – Nová zelená úsporám

Zkušenosti s fotovoltaikou eON

Na webu opět není jednoduché najít nezaujaté zkušenosti a reference klientů společnosti eON Solar. Reference od pana Klepiše ne serveru elektrina.cz

Určitě bychom FVE od E.ON Energie doporučili, jejich přístup byl profesionální. Pokud jste ve fázi projektu RD a zvažujete FVE, je dobré s techniky E.ON Energie zkonzultovat stavební připravenost. Jde o prostupy od měniče k hlavnímu jističi, taky od případného Wallboxu včetně řídícího vodiče. Ušetříte si pak zbytečné starosti s řešením dodatečných stavebních prostupů nebo vedení vodičů v lištách a podobně.

Klepiš

Tzb-info.cz

Enon dělá tuším solax takže tam problém jako u ČEZu nebude. Zajímavá je i virtuální baterie co nabízejí ale jen FVE které sami realizují. Nicméně cenové jsou drazsi než konkurence se stejnými komponenty. (Mě ten rozdíl vycházel cca 40tisic). Pokud vám to stojí za ty „záruky“ nechte si sto realizovat od nich.

Lukas F.

Virtuální baterie e.ON

Do virtuální baterie míří veškeré nespotřebované přebytky elektrické energie ze solárních panelů. V případě že energii naopak potřebujete v případě že vaše solární elektrárna navyrábí dostatečné množství elektřiny můžete elektřinu odebrat ze své zásoby ve virtuální baterii. Na začátku získáte virtuální baterii o velikosti 1MW. Poté poplatek ze službu je průměrně 78Kč/měsíc dle velikosti virtuální baterie. Stav baterie můžete sledovat online ve vaší klientské zóně na webu.

Ceník měsíčního poplatku za službu virtuální baterie včetně DPH :

  • 1MWh 49Kč
  • 2MWh 99Kč
  • 3MWh 149Kč
  • 4MWh 199Kč
  • 4+MWh 499Kč

V minulosti se díky nízkým cenám za silovou elektřinu virtuální baterie příliš nevyplatili. Nicméně v dnešní době je situace jiná a virtuální baterie se vyplatí a i přes to že musíte platit distribuční poplatky, podporu OZE a daň z elektřiny.

TIP: Fotovoltaické elektrárny na klíč

Často kladené dotazy

Jaké fotovoltaiky na klíč eON nabízí?

Nejvyšší úspora – Elektrárna 9 kWp, nejkratší návratnost – Elektrárna 7,2 kWp a nejprodávanější řešení – Elektrárna 5,4 kWp

Jaká je cena za eON virtuální baterii

Cena je dle počtu uložené energie: 1MWh za 49Kč, 2MWh za 99Kč, 3MWh za 149Kč, 4MWh za 199Kč a 4+MWh za 499Kč.

3.6/5 - (109)

65 vašich komentářů a zkušeností: Fotovoltaika eON recenze – virtuální baterie, zkušenosti a diskuze

  1. Rozhodne nedoporucuji. V srpnu 2021 podepsany smlouvy, instalace v unoru 2022. Dodnes nezaridili vymenu elektromeru a virtualni baterii nemohu vyuzit. Nalakaji vas na lzi, ktere nejsou schopni dodrzet.

  2. Rozhodně ne,podepsal jsem smlouvu 1.10.2021,do konce června nebyli vůbec ochotni komunikovat. Potvrzuji pořízení od eonu o 90 tis. Dražší. T.j.

  3. Smlouvu mám podepsanou od 10.11.21a tak se ozvali 3.3.22.a zaslali formuláře smluv k podpisu a opět mrtví brouci nekomunikují ani náhodou, příště by jsem s nima do toho nešel ani náhodou,,cekem a čas běží

  4. Rozhodně nedoporučuji, vše trvá neúměrně dlouho, od začátku jsem upozorňoval na malou kapacitu sítě kvůli připojení virtuální baterie (stačil mi na toto zjištění jeden telefon), eon tvrdil, že to určitě půjde, musel jsem s distribucí přejít k eonu, zaplatit zálohu 270000kč, ráno mi poděkovali za platbu a večer mi poslali email, že není volná kapacita sítě a proto se mnou vypovídají smlouvu. Teď čekám na vrácení peněz a od eonu už nikdy nic nechci. Nejhorší firma, jakou jsem zažil, jenom lžou a dělají z lidí bldce.

    1. Jsem na tom stejně. Předal jsem věc právníkovi. Čekám již 14 dnů na vrácení finanční zálohy. Odstoupení od smlouvy na základě nepřipojení distributorem. Od té doby nekomunikují.

  5. Naprosto nedoporučuji, nebojím se nazvat podvodníky. Sjednají si provádějící firmu, sami nekomunikují, nevyhovující dokumentace, revize rok po instalaci, poškozená krytina, přetahovaná síť a tím poškozená čerpadla. Revizní technik vůbec nebyl na místě, distributor egd nepovolil přetoky do sítě, protože o fve do 10 kW zažádali u distributora až po realizaci. Bohužel v tomto státě nenajdete zastání když vás velká firma okrade.

  6. Také nedoporučuji. Objednáno 1.12.2021, zaplacená záloha, slibovali FVE květen, červen, Je srpen a ani náznak nějakého posunu. Komunikace velmi špatná. Už teď se obaváme, jak proběhne montáž, protože našemu známému montážní firma namontovala FVE s problémy, dosud ji ani po mnoha urgencich nezprovoznila, ale EON uz ho požádal o doplatek. Komunikace velmi špatná, zvažuje právní řešení .

    1. Tak jsme na tom stejně, a to si člověk myslel, že když se jedná o velkou firmu, tak to bude šlapat jako po drátkách.

    2. Doplňuji k výše uvedenému komentáři vývoj v čase. FVE po mnoha urgencich a problémech zprovozněna v únoru 2023, nedodrzen smluvní termín.
      V cervnu reklamace tři závad, z nichž jedna (docela zásadní) dosud nevyresena, ač zákonná lhuta pro odstranění závad uplynula. Mnoho urgenci, mnoho výmluv a nesplněných slibu.

  7. Může mi někdo vysvětlit, proč mě solární panely přestanou dodávat elektřinu do virtuální baterie,
    když se nabije baterie na 96-100 procent. Od 5.5.2022 mám ve virtuálce 70 KW a stále ubývá. Přitom ji mám nasmlouvanou na 1MW. za to také platím.
    Panely přestanou dodávat v různou dobu od 10.00 do večera pokud je akumulátor nabitý a spotřeba
    domu je minimální.
    Komunikace s E.ON je bídná. Pořád mě neodpovídají. Už jsem jim zaslal údaje o solaxu a nic s tím
    nedělají. Hlavně ,že mě účtují vrácenou elektřinu každou noc po 30 – 70 W aniž by nemuseli , protože
    akumulátor má ráno cca 40 -50 procent. Mám pocit , že moje přetoky nechtějí.

  8. Také nedoporučuji. Sepsáno v prosinci 2021. Montáž FVE 22.6.2022. Namontovali krivo panely. Udělali mi díry navíc. Zničili parabolu. Měli závady na el. připojení. Po odjezdu jsem to musel opravit, protože mi blikal dům. Nedotáhli jističe. A od té doby jsem je už neviděl. Nekomunikují jinak než přes mail. Na ten mi už taky neodpověděli a FVE nebyla doposud spuštěna ?

    1. Také máme podepsanou smlouvu ze začátku prosince 2021, záloha zaplacena v květnu 2022 a
      od té doby ticho po pěšině….
      Když tu čtu reakce, tam začínám mít obavy, jak to celé dopadne.

      1. Dívám se, že jsme na tom všichni ze zkušenosti stejně . Také máme podepsáno od minulého roku a stále musíme urgovat. Peníze mají od července na úctě a komunikace žádná . Když jsme volali kdy nám už bude systém namontován, řekli nám do telefonu ze si musíme počkat . Teď posílají zase ty stejně věci , které s nimi už máme vyřízené . Ze máme vyřídit . Aby si natahovali čas , jelikož podle smlouvy by jsme měli mít na začátku prosince od nich systém namontovaný. Ale hlavně ze peníze hned poslat

      2. Ano Lenko, je to úplně stejné. A pak to vylepší tím, že vám zavolají: Máme panely a baterie skladem a volné montážní kapacity, dotace není vyřízena, ale podepíšete dodatek, že nejdříve namontujeme a pak se to dovyřídí. Proč? Protože se jim nechce platit za skladové prostory a tento náklad přesunou na vás. OK. Přivezou dvě palety materiálu a složí vám je před domem, případně jimi zablokují garáž. No co, je to tak na týden, do montáže to vydržíme. Dny,týdny a měsíce ubíhají a vy čekáte, manželka vám nadává, škrábete námrazu na autech a doufáte, že se na vás jednou dostane řada. To vůbec nemluvím o dírách vysekaných do zdi pokojů (kabely se na střechu táhnou nejlépe nepoužívaným komínem).

        1. Tak realizace prý v lednu. Musela jsem požádat o prodloužení smlouvy, protože rok už uběhl. V dodatku je napsáno do konce března. A panely skladovat v garáži. Alespoň víme proč.

  9. Potvrzuji, E-ON je velmi neseriózní firma. Smlouva podepsána v říjnu 2021. V únoru 2022 se objevil technik a smlouva u E-ONu v podstatě evidována od 02-2022. V červnu 2022 zaplacena záloha. Montáž měla proběhnout v 07/2022. Po domluvě se montáž posunula. Následně montáž posunul E-ON s tím, že doveze materiál. Materiál nakonec nedorazil (panely, střídač, baterie). Po další domluvě měla být montáž 04.08.2022. Den před montáží posunuli montáž na další týden 11.08.2022. Další týden už nikdo již nedorazil. Poslední komunikace od nich byla 12.08.2022, že vše řeší a ozvou se. Od té doby nic, žádná zpětná reakce.
    Pokud mohu, firmu E-ON rozhodně nedoporučuji a pokud někdo o této firmě uvažuje, prosím, buďte obezřetní.

  10. Nechápu, kde se vzalo tolik negativních komentářů výše. U nás vše bez problémů před měsícem nainstalováno a zprovozněno, kluci šikovní, dodací lhůty trochu delší, ale práce techniků byla odvedena opravdu profesionálně a bez chyb. Chápu ovšem, že je 100 lidí a 100 chutí, avšak u nás si nemůžu na nic stěžovat a E.ON doporučuji.

    1. Smlouva podepsaná 18.7.2022, 10.2022 dodatek a navýšení ceny o 40 000. 2.2023 podáno žádosti o připojení FVE. 01.2023 faktura zálohy 50%. Montáž po nesčetných urgencich a vyhrožování právníky 05.2023,po týdnu zkušebního provozu(nemáme ještě ani revizi,natož spuštění s přítoky do site)jsem zjistil že jaksi kluci zapojil jen 50% panelu,zbytek nevyrábí nic. Reklamace a čekaní zda to někdo přijde opravit.Faktura na druhou část platby ale už dorazila.

  11. Velmi nespokojená. Nainstalovano 20.6 po 10dnech porouchano kvůli bouřce od 30. 6reklamovano, zatím není nic zpraveno komunikace velmi špatná. Zvažuji vše předat pravnikovi, soused měl stejný problém, ale měl štěstí, má jinou firmu ta mu to zpravila do měsíce

  12. Opravdu je tolik nespokojených zákazníků nebo jsou to pomluvy závistivé konkurence?
    My jsme podepsali smlouvu s obchoďákem v listopadu 2011 a už dva měsíce nám fotovoltaika funguje a vyrábí, dokonce máme přes 1mwh naspořeno na zimu ve virtuální baterii. Odhadovaná doba montáže byla 6-12 měsíců a tohle eon dodržel. Cena oproti ostatním firmám trochu vyšší, ale za kvalitu a virtuální baterii si rádi připlatíme. Výpočtově nám fve pokryje 100% naší spotřeby, tak jsem zvědavý za rok 🙂
    Za nás spokojenost.

    1. Dobrý den,

      Rozhodně nepatřím mezi závistivou konkurenci. Já jsem smlouvu podepisoval koncem října 2021, zaplatil zálohu v červnu 2022 a dodnes nemám na střeše nic. Příšerná zkušenost a E-on rozhodně nikomu nedoporučuji. Velmi mizerná komunikace. Po urputné urgenci, neustálého psaní a volání na info linku, tak jsem dostal po pěti týdnech odpoveď, že se omlouvají, že to urgentně řeší. V podstatě dnes nevím nic konkrétního, nic. Tragédie.

  13. Já se musím připojit k těm HODNĚ nespokojeným klientum, technik mel přijet do max 3týdnu, dorazil až po stížnosti na EONu po 4,5 měsícich, dotace udajně leží na SFŽP ale sami jsme si zjistili že to není pravda, teprve po požadavku na sdělení podacího čísla nám bylo potvrzeno že dotace podána zatím nebyla. Komunikace s nima je katastrofa, neberou telefony, neodpovidaji na emaily hrají mrtve brouky.
    Jedine co běželo podle smlouvy je rychlost s jakou vystavili zalohovou fakturu. Myslel jsem že u teto firmy
    se nebudu muset o nic starat, opak je pravdou pokud bychom je neustale netlacili tak bychom dodnes čekali na technika. Za mě katastrofa a už nikdy více.

  14. Já podepsáno v lednu tohoto roku a již o září v provozu, na delší dobu montáže jsem byl upozorněn. Za mě pohoda, peníze chtěli až po 4 měsících.

  15. Dodácí lhůta cca. 7-8 měsíců, ale na to jsem byl upozorněn. Jsem překvapen tak velkým množstvím negativních komentářů. U nás v ulici máme na mé doporučení se sousedy FVE od E.ONu a musím zaťukat, že všechny byli udělány precizně a v pořádku fungují. Buď jsme měli štěstí, anebo nevím, ale za mě opravdu všechno na profesionální úrovni. Od obchoďáka, po instalaci konče.

  16. Také nedoporučuji. Montáž v na podzim v roce 2020. Po montáži wattrouter nepracoval jak má. Oprava po 2 měsících od požadavku. Aktuálně je celý systém měsíc v poruše a na eonu není možné se dovolat technika na sjednání termínu prohlídky a opravy, přímé kontakty neexistují a operátorky pouze předávají žádost na technickou podporu. Opakované urgence a čekám již 14 dnů jestli se nějaký technik ozve. Bez úspěchu.

  17. Všechny negativní komentáře jsou na 100 prcent pravdivá, protože mám stejný problém .E-ON je firma kterou bych nikomu nedoporučil .Jeden rok utekl a stále nic .Jediné co jim fuguje na100 procent jsou lži.

  18. Fotovoltaiku jsem od E.ONu objednával v květnu 2021. Během léta téhož roku byla elektrárna dodána a v půli srpna zprovozněna. Po více než roce používání JEDNOZNAČNĚ DOPORUČUJI. Mám systém s 10 panely a výkonem 4,5 kWp, baterie 6,2 kWh. Systém za rok vyrobil přes 5 MWh elektřiny, kterou jsem spotřeboval z větší části doma a přibližně 1,5 MWh jsem využil přes Virtuální baterii.

    Celkově spokojenost jak s technickým řešením, tak s Virtuální baterií i profesionálním přístupem a jednáním zaměstnanců E.ONu.

  19. Za mě absolutní spokojenost.
    Smlouva podepsaná 15.3. 2022, technik na kontrolu (což je podle mě výhoda) dorazil 2.4. (ano v sobotu)
    a instalace byla v srpnu 2022.
    Instalace dle mého dobře provedena a plně funkční. Tyto negativní komentáře mi přijdou přinejmenším divné. I vzhledem ke všem těm reklamám na ostatní fve firmy.

  20. Již nainstalováno, připojeno a za mě zatím celková spokojenost. Byl jsem upozorněn, že realizace bude trvat delší dobu. Avšak upřímně si radši pár měsíců počkám a chci mít jistotu, že firma bude existovat i za pár let. Nechtěl jsem podepisovat s žádnou malou s.r.o a platit peníze už při podpisu smlouvy. Navíc virtuální baterie mi přijde jako fajn doplněk k fyzické baterce a díky tomu můžu využívat přetoky. Mám 2x 5.8 Kwp baterky od Solaxu. Prodávat a ani nijak špekulovat s přetoky jsem nechtěl – chci mít hlavně klid a být z větší části soběstačný. Ve svém užším okolí vím o 2 realizacích od E.onu a všichni zatím spokojeni. S obchoďákem byla domluva ok. Je pravda, že jsem někdy musel volat vícekrát, protože hned nezvedl telefon, ale upřímně to v dnešní době chápu a během osobní schůzky mě na to upozorňoval. Šlo vidět, že toho mají teď hodně, ale vždy se mi ochotně věnoval a zpracoval vizualizace. Instalace proběhla taky dobře, bez žádných problémů. Přišla externí firma od E.onu a během dvou dnů jsem měl hotovo. Uvidíme, jak to bude šlapat za pár let, ale sám za sebe zatím spokojenost. Všem přeji hezké svátky a snad se energetická situace brzo stabilizuje, Zdraví Klasna

    1. Dobrý den,

      také máme FTV od Eonu, od března v provozu. S dodáním jsem byla spokojená. Čekat se musí na vše, i na rohlíky v obchodě :D. Jen se zatím nemohu dopídit, kde mám kontrolovat výrobu a spotřebu v té virtuální baterii. Je nějaká aplikace? Děkuji za info.

  21. Já zadal poptávku v březnu. Byl jsem upozorněn obchodním zástupcem, že montáž je až do 12-ti měsíců. Namontováno mám od září a 14 dní už funguji.

  22. Na delší čekací dobu jsem byl upozorněn dopředu.
    Vědomosti a provedení podle mě prvotřídní. Virtuální baterie mi umožňuje topit přebytkami z léta tepelným čerpadlem v zimě pouze za distribuční poplatky a to je bomba!
    Jsem blázen na soběstačnost a tohle mi jí umožňuje a kdyby se něco podělalo, ručí za to solidní firma.
    Za mě naprostá spokojenost!

  23. EON v žádném případě nedoporučuji smlouva podepsána 8.1.2022 záloha zaplacena srpen a do dnešního dne žádná fotovoltaika

  24. Bohužel se se svou zkušeností musím přidat k těm, kdo jsou s EONem naprosto nespokojení. Smlouvu jsem podepsal v březnu 2021 s ujištěním obchodního zástupce EONu, že instalace proběhne do konce srpna 2021. To se ale nestalo a další komunikace byla jen spousta slibů o nových termínech instalace. Nakonec se to protáhlo až do června 2022. Když jsem chtěl projektovou dokumentaci se zakreslením přesného umistění panelů na střeše, poslali mi fotku střechy staženou z google map s ručně nakreslenými panely na střeše. Nakonec se část panelů zbytečně umístila jinde, než bylo třeba, protože projektant tvrdil, že se na střechu nevejdou ( opak je pravdou). Po instalci jsem zjistil, že mi úmyslně nainstalovali místo Wattrouteru MX regulaci s GreenBono, která nebyla ve smlouvě a neumí denní odečet dat z virtuální baterie, což byla smluvně sjednaná funkcionalita. Do dneška reklamuji a ani po opakovaných příslibech uvedení díla do 100% stavu a opakovaných návštěvách techniků smluvního dodavatele (IGTech) dílo nebylo uvedeno do smluvně sjednané podoby. Problém nastal i při schválení připojení do sítě. Nebyly splněny podmínky připojení a revizní technik distributora mi odmítl při první návštěvě FTV připojit k síti. Opět jsem musel reklamovat a čekat až bude chybná instalace opravena. Do dnešního dne tak stále reklamuji a dostávám jen od EONu odpovědi, že se čeká na odpověď subdodavatele. Z ohledem na podobné reklamace popsané jinými zákazníky EONu tak mám pocit, že je běžným standardem této společnosti dodávání díla ve stavu, které neodpovídá smluvním podmínkám a jediným co je zajímá je jak rychle vydělat. Některé jejich praktiky tak zavánějí dle mého názoru již podvodným jednáním s cílem úmyslně a zcela vědomě poškodit spotřebitele. Rozhodně tedy po své vlastní zkušenosti tohoto dodavatele FTV nedoporučuji a pokud někdo s ním budete chtít podepsat smlouvu, doporučuji si dát do smlouvy i sankční ujednání za nedodržení termínů dodání, nedodržení dodání smluvních podmínek, nesplnění podmínek pro připojení FTV k distribuční síti a případně i náhradu za každý den, který budete muset čerpat ze své dovolené nad rámec smluvně sjednaných dnů nutných pro realizaci díla a jeho uvedení do provozu. Smluvně byla v mém případě například instalace stanovena na 2 dny ale protože namísto dvou elektrikářů, kteří měli provádět zapojení FTV přijel jen jeden, trvala samotná instalace nakonec 3 dny a protože jsem až po odjezdu elektrikáře zjistil chybu zapojení ( nešla část zásuvek v domě = zkrat vyhazoval jistič) , musel přijet znovu a tedy další den navíc. Tedy opravdu nedoporučuji a bohužel se stále se domáhám nápravy a uvedení díla do 100% stavu dle smluvního ujednání.

  25. Škoda, že jsem nehledal reference na EON před rokem. 8.12.2021 jsem podepsal smlouvu na FVE s EON a po mnoha urgencích mi koncem června 2022 přišel technik. V září jsem měl schválení připojení od EGD. od té doby zase jen urguji a snažím se dopátrat termín montáže. Musím uznat, že EON se mnou komunikuje. Ale stále stejná odpověď – dodavatel Sunconstruct, s.r.o. nemá komponenty (optimizéry) a čeká se na naskladnění. Už jsem jim i nabízel, že ty optimizéry jim koupím na trhu sám. Na to neodpověděli.
    Je mi záhadou, jak je možné, že tu psali lidi, kteří podepsali smlouvu až na jaře 2022 a už mají FVE na střeše.
    Jsem naštvaný a uvažuji o odstoupení od smlouvy. Navíc, pokud bude servis fungovat stejně rychle a ochotně, tak to nechci.

    1. Dobrý den, je nám opravdu líto, že jste na svou fotovoltaickou elektrárnu musel čekat takovou dobu. Na přelomu let 2021/2022 se na nás nárazově obracelo velké množství zákazníků, které jsme nedokázali včas obsloužit. Vaši zakázku jsme prověřili u nás v systému a bohužel jsme zjistili, že jste od smlouvy odstoupil. Omlouváme se Vám za vzniklé potíže.

  26. Rovněž velmi špatná zkušenost, smlouva podepsána na začátku roku záloha uhrazena v červnu, v polovině prosince proběhla montáž za poměrně obskurních podmínek nadvakrát. Od té doby však stále čekáme na revizi a zprovoznění, doplatek byl ovšem neoprávněně fakturován, byť FVE stále nebyla předána v provozuschopném stavu, což už je na hraně vědomě podvodného jednání poškozujícího spotřebitele. E-ON nekomunikuje, jediné co funguje až nepřiměřeně rychle je fakturace. Pokud nedojde v dohledné době ze strany dodavatele k vyřešení, rovněž zvažuji právní kroky. S takovým jednáním jsem se ještě nesetkal.

    1. Dobrý den, pane Franci, velmi nás mrzí Vaše negativní zkušenost s naší společností. Rádi bychom se Vám omluvili za průtahy a nepříjemnosti spojené s výstavbou Vaší FVE. Pevně věříme, že již všechno proběhlo v pořádku a že budete s funkčností Vaší fotovoltaické elektrárny spokojen

  27. Rozhodně nedoporučuji
    Smlouva podepsána cca 3/2022. po naprosté nekomunikaci jsem došel k technickému posouzení realizace. Realizace nebyla problém. jen se nějak nezajímali o konstrukci střechy, o vedení hromosvodů atd. Doporučení k instalaci bylo domluvit se přímo při samotné instalaci s dělníky.
    Po žádosti o základní podklady realizace nebo rozložení panelů, jsem dostal vtipný obrázek výřezu z Googlu a domalování panelů.
    Po dalším dotazu na nějakou dokumentaci realizace bylo sděleno, že firma to dělat nebude.
    Celé to trvalo cca 7 měsíců. ale za dva dny mě napsali, že vzhledem ke složitosti konstrukce (do té doby žádný problém) nemají firmu, která by byla schopná instalvat 12 panelů na rovnou střechu.
    Z toho důvodu mě vypověděli smlouvu.
    Jen mě tahali za nohu a nic. Krásná klamavá reklama v TV je jen lež.

    1. Dobrý den, pane Drápale, velmi nás mrzí, že jste nebyli s našimi službami spokojeni. Rádi bychom Vám tuto situaci objasnili. V našem úsilí poskytnout Vám kvalitní služby jsme bohužel narazili na některé nepředvídatelné problémy, které nám zabránily v realizaci Vaší fotovoltaické elektrárny. Ve Vašem konkrétním případě se jednalo nemožnost zrealizovat Vaši FVE. Při provádění technického průzkumu jsme zjistili, že povrch střechy není dostatečně vhodný a konstrukce by byla příliš složitá. Snažili jsme se najít řešení, které by umožnilo instalaci, oslovili jsme několik na sobě nezávislých techniků, kteří naše zjištění potvrdili. Z tohoto důvodu jsme byli nuceni od Vašeho projektu odstoupit. Velmi nás mrzí, že jsme Vám nemohli poskytnout požadovanou službu a doufáme, že najdete společnost, která bude schopna realizovat Vaše požadavky.

  28. Vážení nespokojení , nebylo by vhodne se spojit a tlačit na EON společně, určitě by to byla větší vyjednávací síla než každý samostatně.

  29. tak to já jsem opravdu unikát v říjnu 2021 podepsána smlouva v květnu 2022 zaplacena záloha po instalaci baterii (2023) zjistili, že baterie nefungují, odmontovali je a odvezli. Předpokládala jsem, že dostanu nové zboží, ale ne, poslali je do opravy, reklamaci do zákonem stanovené lhůty 30.dnů nevyřídili. Budu se muset obrátit na právníka. Jsem tak znechucená tímhle jednáním, že bych nejraději ukončila smlouvu, která vlastně byla sjednána do 31.12.2022. Z E-one už nikdy.

    1. Dobrý den, v systému jsme ověřili Vaši zakázku a komunikovali jsme s kolegy, kteří Vaší situaci intenzivně řeší. V brzké době Vás budeme informovat o vývoji stavu Vaší objednávky.

  30. Zdravím všechny, psal jsem sem dva příspěvky a protože od 14.2.23 (objednáno 02/2022) je moje FVE v provozu dovolím si malé shrnutí.
    První věc je obchodní zastupce jako první kontakt s EONem, myslím že obchodák by neměl slibovat nemožné a říkat věci na rovinu – zakázek je hodně budete cekat na technika na díly, dočkáte se za dobu X. Špatně je pokud vám slíbí termín který je nerealný a vy věnujete energii jeho naháněním a on výmluvám.
    Druhá věc je řízení zakazek, EON by se nemel vymlouvat na realizační firmu, nakonec všichi jsme měli a nebo máme smlouvu s EONem, to on je odpovědný za zakázku a mel by ji řídit, myslím opravdu řídit.
    S realizační firmou Sunconstrukt jsem neměl problémy, jak montážníci na střeše tak elektrikáři věděli co dělají, aspon v mém případě, v tomto směru jsem byl spokojen.
    Třetí věc je vizuální, v reklamách vidíme hezká auta, firemní montérky – možná by místo placení celebrit v reklamach měl EON zainvestovat a vybavit i ty manuální pracovníky polepenými auty a jednotnýma monterkama, určitě by to zlepšilo celkový dojem . Všem přeju dobrý konec jak Vám všem tak i EONu

    1. Dobrý den, děkujeme Vám za zpětnou vazbu, je nám opravdu líto, že jste na svou fve musel čekat takovou dobu. V roce 2022 se na nás nárazově obracelo velké množství zákazníků, proto jsme nestíhali odpovídat na emaily a reagovat na telefony zákazníků v odpovídajícím časovém horizontu, tato vzniklá situace nás velmi mrzí. Doufáme, že jste s fungováním své FVE spokojený.

  31. F. Procházka.

    Dobrý den.

    Má recenze je 100% pozitivní, pro obchodního specialistu pana Lukáše Císařovského z týmu manažéra pana Mário Marka.

    Vše co bylo smluvně dojednáno bylo ze strany E-on splněno.
    Termíny, dodávka zboží i realizace.
    _______________________________________

    Jinak, k recenzím. Nevěřím všemu, co slyším a co je napsáno.

    Pokud budu elektrárnu rozšiřovat, tak zadám zakázku opět E-onu.

    Zdravím všechny potencionální zákazníky a výše jmenovaný management.

    F. procházka.

    1. Dobrý den, pane Procházko, velmi děkujeme za kladné hodnocení. Je pro nás velmi důležité, abychom našim zákazníkům poskytovali kvalitní služby. Jako tým se snažíme ke každému zákazníkovi přistupovat individuálně a vyjít tak vstříc požadavkům našich zákazníků. Věříme, že budeme mít příležitost Vám v budoucnu znovu pomoci a že naše spolupráce bude i nadále pokračovat.

  32. E.ON mne zklamal – nedoporučuji – varuji.

    Smlouvu jsem podepsala v prosinci 2021. Je duben 2023. Solární panely mi leží (zavazí) od listopadu 2022 v předsíni a není možné E.ON donutit, aby smlouvu splnil. Telefonuji, dopisuji si s nimi e-mailem…

    1. Dobrý den, v systému jsme ověřili Vaši zakázku a komunikovali jsme s kolegy, kteří Vaší situaci intenzivně řeší. V brzké době Vás budeme informovat o vývoji stavu Vaší objednávky.

  33. S realizací jsem spokojen. Občas vázla komunikace, ale vždycky jsme se domluvili. Doba realizace úměrná, dle mého názoru, době, boomu, pracovníků i mým časovým možnostem. Celkově cca 9 měsíců od podpisu smlouvy do připojení do sítě. Před připojením do sítě cca 2 měsíce „ostrovní provoz“. Realizační firma a její komunikace naprosto ok, vše vysvětlováno laikovi velmi trpělivě (a opakovaně). Jakmile přišel termín realizace šlo vše ráz na ráz. V jednom dni namontovaných 18 ks na dvoupatrový RD, zároveň elektrikář pracoval na zapojení „ostrova“. Po třech dnech zapojeno, FVE vyráběla. Další cca měsíc čekání na revizi a další na výměnu elektroměru a zapojení do sítě. Nyní čekám na první fakturaci, po které by měla fungovat možnost náhledu do virtuální baterie. Zda byla realizace dražší zpětně neřeším, šel jsem cestou velké firmy a očekávání bylo naplněno. Procentuálně 80%

    1. Dobrý den, děkujeme Vám za pozitivní zpětnou vazbu. Je pro nás velmi důležité, aby naši zákazníci byli spokojeni s kvalitou našich služeb. Jako tým se snažíme přistupovat k každému zákazníkovi individuálně a splňovat tak jejich požadavky. Věříme, že se nám podaří i nadále spolupracovat a pomáhat Vám při plnění Vašich potřeb.

  34. Termín dodání a realizace se bohužel i u nás trochu opozdil oproti původním plánům, ale v současné době boomu zájmu o FVE je to vcelku pochopitelné. Nainstalováno máme vše v pořádku a profesionálně, vše funguje a nemohu si stěžovat, za mě tedy spokojenost.

    1. Dobrý den, velmi děkujeme za příznivé hodnocení. Je pro nás velmi důležité, abychom našim zákazníkům poskytovali kvalitní služby. Jako tým se snažíme ke každému zákazníkovi přistupovat individuálně a vyjít tak vstříc požadavkům našich zákazníků. Věříme, že budeme mít příležitost Vám v budoucnu znovu pomoci a že naše spolupráce bude i nadále pokračovat.

  35. á mám velice špatné zkušenosti s EONem. Soláry jsem si objednal v lednu minulého roku, s tím, že na podzim budu vyrábět. Podzim nic, zima nic. Nekomunikují. Vlastně ani není pořádně s kým. Na svých stránkách nemají jediný telefon. Jediný kontakt mám na jejich obchodního zástupce. Ne email jsem psal stížnost, a ani se neobtěžovali odpovědět. V dubnu zavolali, že budou instalovat. Tak jsem si vzal dovolenou. V daný den v 9h zavolali, že nepřijedou. Naštěstí náhradní termín klapl. Měli instalovat 16 panelů, což také měli v popisu práce na tuto realizaci. Panelů ale přišlo jen 12. Tak udělali alespoň přípravu. Na střeše jsou 2 komíny, které vrhají stín, ale nedali optimizery. Takže bych stejně nevyráběl. On se totiž nikdo neobtěžoval se na tu střechu podívat. Vše dělali jen podle satelitních snímků. (docela rád bych viděl jejich zpracovaný projekt.) Od té doby se zase nic neděje. Je to již 17 měsíců, co jsem začal jednat s EONem a výsledek? Nekompletní panely na střeše a doma na zdi střídač a baterie (ty jsem si ale musel pověsit sám). Nezapojeno. Jediné, co umějí dobře je pomlouvat konkurenci, Takže čekám dál. Dál už psát nemohu, protože by následovaly pouze sprostá slova. Jo, a ještě jedna perlička. Jen co uplynul datum původní instalace, přišla mi od EONu zpráva, že mi gratulují k dokončené instalaci solární elektrárny. Přitom jsem měl jen prázdnou střechu. A samozřejmě ihned poslali doplatek faktury…….

    1. Vážený pane Šimánku,

      píšeme Vám ohledně nedávných potíží, které se vyskytly při realizaci Vaší zakázky. Rádi bychom se Vám omluvili za vzniklé nepříjemnosti s realizací Vaší fotovoltaické elektrárny.

      Rádi bychom Vám podali omluvu za vzniklé nepříjemnosti a vysvětlili, co se přesně stalo. Smlouvu s námi jste měl uzavřenou na 12 panelů. V průběhu realizace se k nám však nedostala informace, že máte zájem o vyšší počet panelů a platila tedy původní sjednaná smlouva. Litujeme této neshody a nesouladu.  Nyní jste podepsal dodatek na další 4 panely, které budeme objednávat, poté se domluvíte s instalačním partnerem na termínu, kdy Vám panely do montují.

      Ještě jednou bychom chtěli vyjádřit upřímnou lítost nad vzniklými problémy. Vaše důvěra a spokojenost jsou pro nás klíčové, a proto budeme pracovat s maximálním nasazením, abychom zajistili, že výsledek bude odpovídat Vašim očekáváním.

      Děkujeme Vám za Vaši trpělivost a pochopení. V případě jakýchkoli dotazů nebo obav se neváhejte obrátit na náš tým solar@eon.cz, který Vám je k dispozici

  36. Přidám i já svůj díl do skládačky FVE od EONu. Poptávku jsem zadal v 10/2021, v 3/2022 se dostavil obchodní zástupce a podepsali jsme smlouvu. Při jednání s obchodním zástupcem mi bylo sděleno přesně toto: „Nejsme jako ostatní firmy, které s vámi podepíší smlouvu a teprve potom objednávají materiál, protože ho nemají na skladě a vy čekáte třeba i rok. Hned při podpisu vám ty konkrétní panely rezervuji u nás v centrálním skladu a ty budou vaše. Realizaci čekejte přibližně po prázdninách.“

    Oh, vystřízlivění přišlo o pár měsíců později, kdy mi došel mail, že původní panely nejsou k dispozici a budou nahrazeny podobnými panely Sunpro. Ok, takže mi lhali. Plusem bylo to, že na začátku července mi dorazilo potvrzení o rezervovaném výkonu z egd a na konci srpna mi došlo vyrozumnění, že mi je přiznána dotace 205 tis. Kč. Do téhle chvíle to ještě celkem šlo, pak začaly průtahy.

    Podzim, nic se nedělo, přes mé urgence. Měl jsem kontakt na subdodavatele, ten mi neustále do telefonu tvrdil, že není materiál na skladě, a že se musí čekat. Bombardoval jsme obchodního zástupce, infolinku, subdodavatele, bez výsledku. Až v 1/2023 mi došlo vyrozumění, že EON mění dodavatele mé FVE. Od nového subdodavatele jsem se dozvěděl, že ten předchozí vůbec ani nepodal objednávku na materiál, který přitom byl k dispozici. Nový dodavatel mi FVE nainstaloval v 4/2023, EGD mi vyměnilo elektroměr v 5/2023. Na zaslání peněz z dotace zatím čekám, předpokládám, že to bude v 6/2023.

    Suma sumárum doba celé téhle akce 10/2021 – 6/2023, tj. 21 měsíců.

    Chápu, že na přelomu 21/22 byl boom, ale vadilo mi lhaní obchodního zástupce o rezervaci materiálu. Dále zklamal subdodavatel Watthouse, který mne jen vodil za nos. Na druhou stranu, já nepodepsal smlouvu s Watthouse, ale s EON.

    Paradoxně jsem se dostal do situace, kdy jsem v 6/2022 doporučil EON kamarádovi o pár ulic dál (v té době se ještě zdálo, že vše půjde relativně hladce) a ten nakonec měl FVE o 3 měsíce dříve než já. To jsem se za břicho popadal. 😀

    Pozitivní je, že teď momentálně vše funguje a FVE jede (snad to tak bude i dál) dle mých výpočtů/odhadů. Pevně DOUFÁM!!!, že po těchto útrapách bude funkční jejich virtuální baterie v NEZMĚNĚNÉ podobě alespoň deset let, tím by možná odčinili mé psychické útrapy.

    Dále pro všechny kdo to tu čtou, požadujte o kompenzaci ušlého zisku na reklamace.solar@eon.cz .

  37. František Veis.
    Připojuji se se svým hodnocením. Chtěl bych ocenit profesionální přístup zástupce společnosti E-on pana Nývlta. Až do této chvíle bylo po podepsání smlouvy dne 25. 4. 2023 vše splněno. Montáž FVE provedla společnost Isofen Import s.r.o. ve dnech 8. – 16. 6. 2023. Pochvalu zaslouží zástupce firmy pan David Loukotka a všichni jeho zaměstnanci. Nyní jen čekám na výměnu elektroměru a připojení virtuální baterie. Věřím, že i tento krok proběhne v co nejkratším čase. Určitě bych všem E-on doporučil.

  38. V léte 2021 jsme se rozhodli pořídit FVE, vybrali jsme Eon, protože jsme věřili, že se jedná o seriózní firmu.

    Smlouva byla podepsána 24.10.2021, kdy nám obchodní zástupce tvrdil, že v březnu 2022 bude FVE realizována a poté vyplacena dotace.
    Technik ale přijel na první obhlídku až v březnu, potřebné doklady byly podepsány a odeslány ten měsíc.
    Poté se opět zase několik týdnů nic nedělo, po kontaktování pana Turoně jsme dostali odpověď že se čeká na dotaci. To však byla nepravdivá informace (ověřeno na NZÚ).
    Opět se poté zase nic nedělo.
    Po dalším urgování pana Turoně jsme se dohodli (cca konec června), že tedy se udělá realizace a dotace se vyřeší později.
    Zálohová faktura zaplacena 19.7.2022, po dalším měsíci se opět nic nedělo (ani nebyla podána žádost na NZÚ, ani objednán materiál).

    Kontaktování infolinky a Eon Solar nevedlo k úspěchu (bez reakce na maily)
    Nakonec jsem kontaktoval Management stížnosti, ale nic se opět nedělo.
    Věci se daly do pohybu po kontaktování: (Romana Sokolová-ombudsman@eon.cz) a několika telefonátech.

    Nakonec tedy proběhla realizace FVE 1.11.2022 (Po roce od podepsání smlouvy).
    Instalační partner (Sokol’s Power Visual. s.r.o) se choval podobně jako Eon, nekomunikoval.
    Pak najednou ráno zavolal řidič, že přiveze ten den věci k montáži FVE, bez ohlášení dopředu.

    Po instalaci jsme zjistili, že elektřikář si ulehčil práci a okruhy, které byly zálohováné- byly bez jištění (napojené přímo pomocí wago svorek bez užití jističů)-přijel poprvé opravit.
    Pak přijel podruhé-rozvaděč na ulici po jeho zásahu nesplňoval podmínky pro PPP.
    Při revizi po elektřikáři musel revizní technik ještě dotahovat svorky a jističe (úplně volné).
    Stejně tak nechal elektřikář nedotáhlé přepěťové ochrany v domovním rozvaděči (úplně volné).
    PPP proběhlo v únoru 2023.

    Revize byla provedena ale jenom na rozvaděč AC+DC v garáži.
    Domovní rozvaděč- do kterého ale také elektřikář zasahoval (přidání nových prvků a úprava pro BACKUP) na něj revize udělána nebyla.

    Snažil jsem se reklamovat (5.6.2023), ale dosud (24.07.2023) nebyla reklamace vyřešena, podáno tedy na ČOI.
    Dotace alespoň už byla proplacena.
    Po dohadování se nakonec povedlo vyžádat od Eonu kompenzaci za průtahy, ale musíte psát maily a volat na: Romana Sokolová, ombudsman@eon.cz, +420 733 670 534
    Eon ani instalačního partnera nedoporučuji.

  39. Zkušenosti s EON Solar.
    Pro EON jsem se rozhodl z důvodu virtuální baterie, což je velká výhoda.
    9/2023 prohlídka s obchodním zástupcem.
    Podzim 2023 smlouvy spod.
    Jaro 2023 zálohová faktura.
    6/2023 realizace panelů a technologie a doplacení FTV.
    8/2023 revize zařízení FTV.
    9/2023 výměna elektroměru a provoz virtuální baterie.
    10/2023 rozhodnutí ministra o poslání dotace, která přišla za týden po oznámení.
    Celkově jsem velmi spokojen. Řemeslníci a revizák od pana Sokola byli šikovní a precizní. Vyřízení dotace po připojení nového elektroměru za cca 6 týdnů a rychle poslaná dotace z SFŽP.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *