Jaké užívat doplňky stravy pro podporu imunitního systému

blank

Když mluvíme o udržování imunitního systému v co nejlepším možném stavu, na přetřes se dostává řada strategií, vyvážené stravy, dostatečného odpočinku a cvičení. A je pravda, že klíč se skutečně skrývá ve zdravém životním stylu. V rámci toho může být užitečné do své rutiny vedle zdravé stravy a pravidelného pohybu zařadit užívání doplňků stravy, které tělu poskytnou potřebné nutrienty podporující funkci imunitního systému. V tomto článku se podíváme na ty, jejichž užívání rozhodně stojí za zvážení.

Omega-3 mastné kyseliny

Omega-3 mastné kyseliny jsou typem tuků, které jsou pro tělo nezbytné a musíme je získávat z potravy nebo doplňků stravy, protože naše tělo je nedokáže samo vytvářet. Jsou klíčové pro správnou funkci buněk a také mají protizánětlivé vlastnosti, což přispívá ke správné funkci imunitního systému.

Studie ukázaly, že omega-3 pomáhají regulovat imunitní odpověď a zvládnou dokonce pomoci potlačit chronický zánět, který může vést k řadě zdravotních problémů. Omega-3 mastné kyseliny najdete v potravinách, jako je rybí olej, lněné semínko a ořechy, ale z běžné stravy jich dostatek přijme jen málokdo, takže se je vyplatí do těla doplňovat nebo s pomocí doplňků stravy ve formě kapslí.

Tip: Podívejte se na srovnání omega 3, abyste vybrali ten nejlepší doplněk stravy s jejich obsahem na trhu.

Probiotika

Probiotika, tedy živé mikroorganismy, také dokážou podpořit imunitní systém. Udržují totiž zdravou rovnováhu ve střevním mikrobiomu a podporují zdraví trávicího systému pro efektivní vstřebávání všech živin a prospěšných látek z jídla. Užívat se je tedy vyplatí nejen při léčení střevních problémů.

Probiotické doplňky jsou většinou dostupné ve formě kapslí. Pokud byste probiotika chtěli získat ze stravy, konzumujte fermentované potraviny, například jogurt, kefír nebo kvašenou zeleninu.

Rakytníkový olej

Rakytníkový olej se pyšní mnoha benefity z hlediska funkce imunitního systému. Je bohatý na vitamíny a minerální látky, včetně vitamínů C a E, které jsou silnými antioxidanty a chrání tělo před poškozením kyslíkovými radikály.

Rakytníkový olej je také zdrojem omega-7 mastných kyselin, které podporují zdravou hladinu cholesterolu a cukru v krvi a správnou funkci srdce. V neposlední řadě příznivě ovlivňují kvalitu vlasů, nehtů a pokožky.

Vitamín D

Vitamín D je nezbytný pro správnou funkci imunitního systému, jeho nedostatek zvyšuje riziko onemocnění a vzniku infekcí. Jako doplněk stravy ho je vhodné užívat především v zimních měsících. Tělo si totiž vytváří vitamín D, když se pohybujete na slunci. To se v zimě nestává dostatečně často, a tak mnoho lidí trpí nedostatkem tohoto vitamínu.

Vitamín C

Zapomínat bychom neměli ani na všem dobře známý vitamín C, který je základním potravinovým doplňkem pro podporu imunitního systému. Tento vitamín je zásadní pro produkci bílých krvinek, klíčových v boji proti infekcím. Dále vitamín C podporuje funkci bariérových tkání, sliznic v nose a v krku, které slouží jako první obranná linie proti patogenům. Jak už bylo zmíněno, vitamín C je rovněž silný antioxidant, který pomáhá chránit naše buňky před škodlivými kyslíkovými radikály – omezuje proces oxidace v organismu

Jednou z nejlepších věcí na vitamínu C je, že ho ve vysoké míře obsahují mnohé běžné potraviny, jako jsou citrusy, kiwi, paprika nebo brokolice. V období hojného výskytu nemocí a nachlazení však není od věci užívat vitamín C jako doplněk stravy, zvláště pokud se vám nedaří jíst dostatek ovoce a zeleniny s jeho obsahem.

Zázvor

Zázvor je oblíbená rostlina, která je široce uznávána pro své protizánětlivé a antioxidační vlastnosti. Ať už ho budete užívat v jakékoliv formě, zázvor pomůže tělu účinněji bojovat s infekcemi a navíc sníží riziko vzniku chronických onemocnění. Studie ukazují, že zázvor je velmi účinný při zmírňování příznaků nachlazení a chřipky. Konzumovat ho můžete v různých formách, včetně čerstvého, doma vypěstovaného zázvoru, zázvorového čaje nebo jako doplněk stravy v kapslích.

TIP na závěr: Máme pro vás ještě jeden zajímavý článek, který najdete na webu ortopedicke-matrace.cz. Zaměřuje se podrobně na problematiku spánku a imunity. Článek najdete na této adrese

post

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *