Tisk letáků jako součást marketingové strategie

Ať už máte malou firmu, nebo stojíte ve vedení obrovské společnosti, měli byste mít stanovenou marketingovou strategii. Alespoň do určité míry. Obecně platí, že je vhodné podpořit jak online, tak offline kampaň. Kromě sociálních médií proto nezapomeňte ani na tisk letáčků či vizitek. Poradíme vám, na co myslet při tvorbě printové kampaně a jak dostat letáky k těm správným zákazníkům.

Rozvrhněte marketingovou strategii

Je jasné, že o rozsahu strategie rozhodují do velké míry finance. S ohledem na ně byste proto měli promyslet, do jakých marketingových kanálů budete investovat. Vždy také přihlédněte k oboru vaší firmy. Následně vyberte ty nejvhodnější způsoby propagace. 

Nejjednodušším způsobem, jak přistoupit k plánování kampaně, je sepsat si veškeré kanály do přehledné tabulky. Zkuste si vše také uspořádat do časové osy. Jednoduše tak uvidíte, jaké marketingové kanály daný měsíc zvolíte, kdo bude mít na starosti jejich správu a s jakými náklady byste měli počítat – ať už při tisku letáků, online propagaci či jiných aktivitách. Díky takovému plánu bude plánování strategie přehlednější. 

Online a offline – spojenci, nebo konkurenti? 

Pokud se rozhodnete využít jak online, tak offline způsoby propagace, je to jen dobře. V ideálním případě můžete obě kampaně dokonce propojit. Jak na to? Při tisku reklamních letáků můžete do tiskovin například zakomponovat QR kódy. Díky nim přesměrujete zákazníky tam, kam potřebujete. Skvělou vychytávkou jsou ale i unikátní slevové kódy, případně různé stírací losy. Ty pak mohou zákazníci zadat na vašem webu a získat lákavou slevu na objednávku. 

Před tiskem letáku se vždy zamyslete, co si od kampaně slibujete. Chcete nalákat zákazníky do nové prodejny? Přimět je k vytvoření objednávky? Nebo třeba upozornit obyvatele konkrétní čtvrti na kulturní akci? Jakmile budete mít jasno, můžete se pustit do vytváření a tisku letáčků u spolehlivé firmy. Dobrou volbou je například tiskárna Profi Point4me. 

Hrajte si se zákazníky

Kromě QR či slevových kódů se snažte při tisku letáků vyřádit i jinými způsoby. Kromě klasických formátů, jako je například A3, A4 či A5 můžete u Profi Point4me využít i tisk na míru. Co to znamená? Pokud například pracujete v realitách, zkuste navrhnout leták ve tvaru domu. Podobným způsobem můžete pracovat i v případě, že prodáváte obuv, nabízíte vánoční stromky, nebo například vyrábíte nábytek na zakázku. Fantazii se meze nekladou! 

Jak dostat leták do správných rukou?

Tiskem reklamních letáků ale celý proces nekončí. Neméně důležité je doručit leták relevantní cílové skupině. Jak na to?

  • Doručování podle PSČ: Letáky můžete nechat přepravit doručovací firmou, která letáky roznese podle poštovních směrovacích čísel. Tato možnost je ideální v případě, že letákem potřebujete zasáhnout obyvatele konkrétní vesnice či čtvrti. 
  • Roznáška: Tiskoviny je možné také roznášet. Doručovatelé v takovém případě rozdávají letáky v konkrétní oblasti. Zasáhnete tak zákazníky, kteří se na daném místě pohybují. 
  • Direct mailing: Tímto způsobem můžete adresovat letáky konkrétním zákazníkům. Tato forma doručování se skvěle hodí při využívání unikátních slevových kódů. Direct mailing tak můžete využít například k zaslání slevového voucheru k narozeninám. 
  • Vyvěšování letáků: Kromě roznášky skvěle fungují i plakátovací plochy. Ty můžete vidět jak u zastávek veřejné dopravy, tak například přímo v obchodech či dalších místech, kde se pohybuje větší množství lidí. Výhodou této varianty je, že si můžete zvolit místo, kde letáky vyvěsíte. Pokud například chystáte velký výprodej dětského oblečení, zaměřte se na plakátovací plochy v blízkosti škol, školek a center se zájmovými kroužky.

Táhnout za jeden provaz se vyplatí

Nejste si jistí, na co si dát pozor při tisku letáčků, nebo jaký papír vybrat? Obraťte se na spolehlivou tiskárnu, která vám s realizací printové reklamní kampaně pomůže. Tiskárna Profi Point4me vám na vyžádání pošle vzorník papírů zdarma. A vy pak můžete objednat letáky online.   

post

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *