Jak docílit lepších výsledků ve firmě?

Mít co nejlepší výsledky touží asi každý manažer nebo majitel firmy. Dosáhnout tohoto cíle však nezávisí pouze na něm, ale hlavně na jeho zaměstnancích. Abychom se lepších výsledků dočkali, je nutné spolupracovat, mít dobré vztahy a pocit pohody na pracovišti. Co dalšího je důležité udělat pro spokojenost vedení i zaměstnanců a jak dosáhnout vyššího pracovního nasazení ve firmě?  

Ergonomie při práci a možnost protažení

Práce na počítači je často spojena s nevhodným držením zad. Na jejich stavu se odráží nejen nedostatek pohybu, ale také špatné sezení. U počítače bychom tedy měli co nejpoctivěji dodržovat pravidla ergonomie, zejména pak na pravidlo pravých úhlů. To spočívá v sevření pravých úhlů všemi většímu klouby – kotníky, koleny, kyčlemi i lokty.

Stůl do kanceláře by měl mít optimální výšku. Patří k němu křeslo, které je ergonomicky sestaveno tak, aby se dalo polohovat a tím bylo tělo ve správné pozici. Každý člověk je jinak vysoký a měl by mít možnost si křeslo upravit podle sebe. Předloktí při psaní na klávesnici má být v takové poloze, aby byly ruce rovně a nebyly příliš vysoko či nízko, případně ve špatném sklonu; v opačném případě může docházet nejen ke vzniku syndromu karpálního tunelu, ale také k namáhání dalších svalů paží i zad.

Čistý vzduch a optimální teplota

Příjemnému a zdravému pracovnímu prostředí napomáhá rovněž čistý vzduch a optimální teplota. Kancelář by měla být pravidelně intenzivně větraná. Není žádným tajemstvím, že okysličený mozek funguje mnohem lépe. V létě, v období veder, nezapomeňte místnosti, ve kterých zaměstnanci pobývají většinu dne, klimatizovat. Horko organismus vyčerpává a dochází ke zvýšené únavě. V zimních měsících je potřeba topit, tak aby teplota místnosti byla vždy kolem 22 °C. Jestliže je vzduch příliš suchý, můžete využít zvlhčovač vzduchu, který upraví vlhkost v místnosti, aby se zaměstnancům dobře dýchalo; jeho použitím lze předejít také řadě respiračních onemocnění.

Dobrý kolektiv a příjemné pracovní prostředí

Dobrý kolektiv, který vytváří příjemné pracovní prostředí je důležitý pro správný chod firmy. Práce v týmu je snazší, když zaměstnanci komunikují a mají dobré vztahy. Vedoucí firmy by se měl snažit zaměstnance motivovat k pozitivnímu myšlení a efektivně řešit konflikty, bez zbytečných emocí. Dobrý vztahům napomáhá asertivní jednání. Není od věci zaměstnance posílat na různé kurzy, jak jednat s lidmi nebo se vyrovnat s psychickou zátěží v případě náročné práce pod tlakem. 

Velmi oblíbené jsou také společné firemní aktivity, kdy se s kolegů často stanou bližší přátelé. Večírky, bowling či jiné utužovací aktivity tedy pořádejte několikrát ročně, oplatí se to. Se zaměstnanci, kteří kolektivu zjevně schválně škodí, nelze s nimi vycházet a vytvářejí nepříjemnou atmosféru plnou negativity, se raději rozlučte. 

Zábava i odpočinek o pauze

K polední pauze patří odpočinek. Zaměstnanci si zajdou na oběd a věnují se svým činnostem. Aktivitu stran kolektivu nepřehánějte a ponechte lidem jejich prostor. Tým se lépe sbližuje, pokud necítí tlak na vynucené vztahy. Ti, kteří si rozumí, se budou slučovat samovolně i ve svém volném čase, což posílí přirozeně celkové vztahy v týmu. Můžete vytvořit zaměstnancům příjemné prostředí jídelny či odpočinkové zóny s moderním nábytkem, relaxačními prvky a květinami, které čistí vzduch a působí pozitivně.

Když se daří firmě, zaměstnanci jsou spokojenější

Kde zvýšení prodeje a lepší propagaci firmy je vhodné použít online marketing. K zákazníkům se můžete přiblížit prostřednictvím letáků nebo newsletterů. Bannerové reklamy nebo SEO texty i sociální sítě vám pomohou navázat kontakt s cílovou skupinou zákazníků. Prosperující firma přináší také více radost a méně stresu zaměstnancům. Jestliže je společnost úspěšná, panuje na pracovišti příjemné pracovní prostředí, které se stává ideální pro tvorbu nových nápadů.

Zdroj: PR článek

post

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *