Při koupi mobilního telefonu – ať už fungl nového nebo kousku z druhé ruky – je většinou nezbytné se poohlédnout také po příslušenství, jako jsou kryty, ochranná skla nebo pouzdra na mobil. Bude ale ideální se v tomto případě spolehnout na iCell.cz nebo byste se raději měli porozhlédnout jinde?
Co je iCell.cz?
Na internetové adrese www.icell.cz najdete velice jednoduchý e-shop, který nabízí příslušenství k mobilním telefonům a drobnou elektroniku. Zakoupit zde tak můžete ochranná skla, pouzdra a kryty na mobilní telefony snad všech existujících značek.
Kdo je provozovatelem iCell.cz?
V obchodních podmínkách se můžete dočíst, že provozovatelem e-shopu iCell.cz je společnost #EXPERT4YOU s.r.o., která sídlí na ulici Rybná 716/24 v Praze na Starém Městě. A o této vyhlášené adrese se v článku ještě zmíníme.
Jednatelem společnosti #EXPERT4YOU s.r.o. je Martin Sahulka z Kolína, který byl dříve také jednatelem společností February s.r.o. (ta provozovala e-shop Vše pro telefon), January s.r. o. (e-shop Mobil OK) a jako společník figuruje také ve společnosti Caramela invest s.r.o.
První dvě zmíněné společnosti byly v likvidaci a zanikly, stačí si ale najet například na web dTestu VaseStiznosti.cz a zadat název společnosti do vyhledávání.
Pozor také: Bonky recenze a zkušenosti. Jedná se o podvod? ČOI již varuje.
Je nákup na iCell.cz bezpečný?
Na první pohled se iCell.cz tváří jako zcela bezproblémový e-shop. Nechybí zde obchodní podmínky, snadno zjistíte dobu dodání a zdá se, že zboží mají opravdu skladem. Tady ale nastává zásadní problém.
Produkty, které je vám e-shop schopen zaslat mají 3 typy označení:
- Skladem na prodejně – v tomto případě by prodejce měl mít zboží fyzicky skladem a odeslat by jej měl den po přijetí nebo platbě objednávky.
- Skladem – v tomto případě je zboží u dodavatele, který poskytuje e-shopu produkty, a do 7 dní by mělo být fyzicky u prodejce, který ho následně vyexpeduje k vám.
- Skladem ext. – zboží je na skladě u zahraničního dodavatele a bude vám doručeno v rozmezí 10 – 90 dní.
Určitě je tedy velmi důležité vybírat na iCell.cz zboží s takovým označením, aby vám dodací lhůta skutečně vyhovovala.
Trošku nás zaráží “Skladem na prodejně”, podle všeho totiž iCell.cz kamenno prodejnu neprovozuje. Další otázkou pak je, zda třetí variant – tedy Skladem ext. není tak jako v mnohých případech ukazatelem, že iCell přeprodává zboží z běžných asijských online tržišť.
Zatím jsme sice pouze v domněnkách, co nás ale znepokojuje, je rozhodně 17. bod V. odstavce v obchodních podmínkách, kdy “Maximální doba dodání a platnost kupní smlouvy je 365 dní, do té doby musí být objednávka vyřízena nebo zrušena.”
Může se hodit: Recenze Rivalenti – zkušenosti s podvodným obchodem
Hodnocení iCell.cz – recenze zákazníků
Pokud jsme dosud k e-shopu přistupovali nestranně, je asi na čase maličko přitvrdit. Internet se totiž recenzemi na iCell.cz jen hemží. A rozhodně se nejedná o pochvaly a díky zákazníků. Naopak si klienti iCell.cz velmi často na společnost stěžují. Své uhrazené objednávky se totiž velká část z nich ve stanovené lhůtě max. 90 dnů vůbec nedočkala. A 365 dní samozřejmě na své zboží čekat nechtějí.
Na Heurece má e-shop iCell.cz hodnocení, které mluví za vše. Z celkového počtu 443 recenzí, které navíc neustále přibývají, je podstatná většina (téměř všechny) negativní s nejnižším možným hodnocením 10 %.
“Objednala jsem ochranné sklo na mobil 4.12.2022, dnes 5.5.2023 mi přišel e-mail, že zboží bylo odesláno a ještě v něm drze stojí, že za nepřevzetí objednávky si účtují 149,-. Vůbec z jejich strany tehdy neproběhlo žádné potvrzení objednávky a najednou “objednávka odeslána” a ještě s výhružkou.”
zákaznice S. Trojanová, Heureka.cz
“Veškerá komunikace skončila po odeslání a úhradě objednávky. Několikrát jsem je kontaktovala, jak to s objednávkou vypadá a naprosto zbytečně, bez jakékoliv reakce. Rozhodně takový přístup nehodlám akceptovat i když je o ,, pár “ stovek a budu řešit dál. Rozhodně nedoporučuji!!!!”
Anonymní uživatel, Heureka.cz
A na dalších recenzních webech si iCell.cz nestojí o moc lépe… Na Mapy.cz je 91 hodnocení, které opět odpovídá názorům zákazníků na Heurece, z 5 možných hvězdiček zde e-shop získal jen jednu, která je minimem při přidání recenze.
“POZOR NA TENTO OBCHOD . Rok čekám na zboží. před týdnem poslali zprávu s odesláním části objednaného zboží i s odkazem na ČP leč jak mě to ani nepřekvapilo nic pod číslem zásilky nebylo nalezeno……vyhozené peníze.”
J. Jílek, Mapy.cz
Na e-shop najdete spoustu stížností také na webu dTestu VašeStížnosti. Naleznete zde téměř 500 stížností na společnost #EXPERT4YOU s.r.o. v souvislosti s e-shopem iCell.cz. A z toho 100 je jich jen z letošního roku.
Pozoruhodné je, že i přes narůstající počet negativních hodnocení a stížností, kdy první jsou již z roku 2018, je e-shop stále v provozu a zákazníci zde dále nakupují.
Na ČOI byl e-shop nejednou nahlášen a e-shop iCell zařadila Česká obchodní inspekce také na seznam rizikových e-shopů a varuje před nákupem na těchto stránkách.
Jak kontaktovat iCell.cz?
Jak už zmiňuje samotná ČOI, telefonní kontakt budete na stránkách hledat marně. Jedinou možností je kontakt prostřednictvím e-mailu info@icell.cz. Na odpověď ale ve většině případů nečekejte. Nebo alespoň ne na takovou, kterou byste rádi slyšeli.
Druhou možností je kontaktování společnosti písemně na adrese sídla firmy:
#EXPERT4YOU s.r.o.
Rybná 716/24
110 00 Praha-Staré Město
Na začátku článku jsme vám ale slíbili, že vám povíme něco více o adrese firmy. Možná už jste se s ní totiž nejednou setkali.
Pokud byste si chtěli jít s firmou vyřídit účty osobně, moc zde nepochodíte. Jedná se totiž o tzv. virtuální sídlo firmy, k letošnímu roku má na této adrese sídlo více než 8 000 firem. Tuto službu umístění sídla firmy včetně služeb virtuální kanceláře nabízí společnost Simply Office s.r.o. a může si ji pro firmu pronajmout téměř kdokoliv za měsíční poplatek okolo 200 Kč bez DPH.
Může vás zajímat: Recenze e-shopu HappyKoala. Podvod nebo šťastný nákup?
Co dělat, když už jste svou objednávku uhradili?
Jelikož e-shop nenabízí platby kartou, kdy je možné s bankou vykomunikovat tzv. chargeback – tedy vrácení již proběhlé platby, bude velice těžké nebo spíše nemožné s bankou zrušení nebo vrácení platby vyřídit. Záleží na mnoha faktorech, ale také ochotě vaší banky.
Výhodu mají zajisté všichni, kteří neposlali peníze předem, ale zvolili možnost dobírky. Ať už jste zvolili platbu jakoukoliv zbývá jen čekat, za jak dlouho zboží dorazí. Počítejte s týdny, ale raději s několika měsíci. Jak už jsme uvedli, e-shop má dle obchodních podmínek, se kterými jste při nákupu souhlasili, povinnost vám dodat zboží do 365 dní, případně poté zrušit objednávku.
Samozřejmě ne všichni zákazníci chtějí tyto podmínky akceptovat a v případě, že patříte k nim, prvním krokem by určitě mělo být písemné odstoupení od smlouvy zaslané na kontaktní e-mail nebo sídlo společnosti.
Pravděpodobně ale bude odezva negativní nebo dokonce nulová a pak už zbývá asi jen několik možností …
- Zkuste kontaktovat ČOI – ta vám ale pravděpodobně sdělí, že před nákupem varuje na svých stránkách a záležitost prověří, určitě ale nečekejte, že za vás vyřeší návrat financí.
- Přidejte se k hromadnému oznámení na PČR – pokud vám zboží nebylo v dané lhůtě dodáno a přišli jste o své peníze, můžete se připojit k některému z oznámení, které zákazníci hromadně podávají. V nejrůznějších diskuzích na internetu najdete také přímé kontakty na policisty vyšetřující právě oznámení na podvodné jednání e-shopu iCell.cz, na Heurece například několik uživatelů zmiňuje nprap. Bc. Moniku Sejkorovou (kontakt v prac. dnech od 9 do 12 hod. na tel. 974859909).
- Šiřte povědomí o podvodných či rizikových e-shopech – jen tak pomůžete dalším zákazníkům, aby e-shopu iCell.cz nebo jemu podobným nenaletěli. Sdílejte varovné články a nestyďte se podělit o svou zkušenost s ostatními. Ať už osobně, na sociálních sítích nebo třeba níže v komentářích k tomuto článku …
- Příště si nákup na e-shopu raději předem ověřte, stačí pár minut na Googlu a o recenzích máte jasný přehled. A pokud žádné nenajdete, raději se spolehněte na platbu dobírkou.
- Nenechte to plavat … Rozumíme, že se vám kvůli pár stovkám nechce trávit čas vypisováním na ČOI ani komunikací s policií. Pokud ale všichni podvedení zákazníci budou k problému přistupovat stejně, vydělá na tom nepoctivý prodejce několik desítek tisíc.
Shrnutí závěrem …
Nákup na e-shopu iCell vám s klidným svědomím doporučit nemůžeme. V tom lepším případě byste si jen na zboží nějaký ten měsíc (nebo rok) počkali, snadno byste ale také mohli zcela přijít o své peníze.
Nákup na iCell.cz vám rozhodně nedoporučujeme – stejně jako Heureka.cz. Před nákupem varuje také ČOI a za vše hovoří stovky stížností, negativních recenzí a podvedených zákazníků, kteří v tom lepším případě na zaplacené zboží “jen” čekali několik měsíců.
Jedná se o e-shopy, které nabízejí mobilní příslušenství a drobnou elektroniku. iCell.cz v současné době stále funguje, Mobil OK a Vše pro mobil jsou již nefunkční. Kromě špatných recenzí a častých stížností je spojuje také jejich provozovatel. Ačkoliv byl či je každý e-shop zastřešen jinou společností, jednatelem byl ve všech třech případech p. Martin Sahulka z Kolína.
Zdroje: https://www.icell.cz, https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rizikove-e-shopy/, https://obchody.heureka.cz/icell-cz/recenze/, https://mapy.cz/zakladni?source=firm&id=13236859&recenze=1&x=14.4249515&y=50.0901490&z=19, https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/29011/nedodane-zbozi a https://rejstrik-firem.kurzy.cz/osoba/1998333/
Články píši již několik let. Zaměřuji se především na témata související ze světem internetu a technologií.