5 nejoblíbenějších nástrojů na e-mail marketing

Zdroj: Pixabay

Základní nástroje pro hromadnou rozesílku pošty mívá v základu většina e-shopových či webových řešení. Newslettery ovšem často nemají příliš profesionální úroveň nebo bývá špatně ošetřena jejich rozesílka, padají přihlášeným uživatelům do spamu nebo nejsou doručeny.

Sázkou na jistotu jsou tak například nejpopulárnější nástroje pro e-mail marketing

1) MailChimp

… je celosvětově nejvyužívanější program pro rozesílání newsletterů. Největší výhodou je jeho free verze, kterou můžete využívat zdarma po neomezeně dlouhou dobu. Samozřejmě budete omezeni na některých funkcích, rozesílat ale můžete 10.000 mailů měsíčně s maximálním limitem 2.000 mailů denně, v databázi můžete mít až 2.000 e-mailových adres.  

Také placené tarify vycházejí velice výhodně, vybírat můžete z nepřeberného množství šablon, překvapí vás pokročilé funkce nástrojů i dokonalý vizuální editor.

Spokojit se ale budete muset s jeho anglickou verzí, v češtině k dispozici prozatím není. Stejně tak podpora je pouze cizojazyčná. Což je nevýhoda především z důvodu, že nezkušeným uživatelům se může v takto propracovaném systému zpočátku hůře orientovat.

2) Ecomail

… velice známý český nástroj pro rozesílku hromadných e-mailů, který je ideální i pro naprosté začátečníky. Česká podpora funguje na jedničku a prostředí je velmi jednoduché, funkce srozumitelné a ovládání intuitivní.

Rozesílku prvním 200 kontaktům můžete vyzkoušet zdarma, díky množstvím integrací je ideálním zejména pro e-shopáře. Platit můžete paušálně nebo za rozeslané e-maily, což se v začátcích e-mail marketingu může hodit.

Je zaměřen čistě na rozesílání newsletterů, zkušenějším tak mohou chybět rozsáhlejší služby, problém může být také integrace se zahraničními nástroji.

3) Drip

… je velice přehledný nástroj, který nabízí spolehlivou rozesílku newsletterů. Na 14 dní si jej můžete vyzkoušet zdarma, navíc nabízí také e-commerce modul pro e-shopy. Marketingová automatizace je s Dripem snadná, ale má vyspělé funkce.

Nevýhodou je určitě dražší rozesílka, pokud máte v databázi velké množství kontaktů. Jelikož je Drop velmi zaměřen na e-shopy a tedy prodejní konverze, pro webové či informativní účely nemusí být vždy úplně vyhovující.

4) SmartEmailing

… hlásají, že jsou „Jediná česká platforma marketingové automatizace s jasnou doručitelností“. Tím, zda jsou jediní, si sice jistí nejsme, nicméně patří ke kladně hodnoceným a hojně využívaným řešením.

Potěší vás 14 dnů zkušební verze zdarma, ve které můžete rozeslat 1000 e-mailů. Pro ČR mají opravdu vysokou doručitelnost a českou podporu.

Zklamáním může být hůře ovladatelný vizuální editor, se kterým budování newsletterů nejde příliš od ruky, i nepříliš rozsáhlá nápověda nebo obecně méně přehledné prostředí.

5) GetResponse

… velmi komplexní řešení, které vám kromě e-mail makretingu nabídne také pořádání webinářů nebo tvorbu cílových podstránek. Potěší vás předpřipravené šablony, poměrně intuitivní editor i přehledné prostředí. 

GetResponse můžete vyzkoušet zdarma, a to až pro 500 kontaktů s neomezeným počtem newsletterů. 

Problém ale může nastat, jestliže máte opravdu mnoho kontaktů. V takovém případě cena nevychází příliš výhodně a bude lepší se poohlédnout po konkurenčním řešení.

Ostatní nástroje pro e-mail marketing

Mezi další oblíbené nástroje pro e-mail marketing patří také Mail Komplet nebo Mautic a ActiveCampaign.

Pokud chcete mít jistotu, že si zvolíte ideální nástroj, nebojte se investovat trochu volného času a vyzkoušejte si bezplatné zkušební verze více nástrojů. Jen tak zjistíte, který bude vyhovovat právě vám.

Zdroje: https://www.getresponse.com/, https://mailchimp.com/, https://www.ecomail.cz/, https://www.drip.com/ a https://www.smartemailing.cz/ 

5/5 - (1)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.