Prezentují se jako prémiová nákupní galerie. Jak je to ale s Bimi.cz skutečně? Dodají vám zaplacené hračky a dětské zboží? Nebo vám zbydou jen oči pro pláč?
Co je Bimi.cz?
Pod internetovou adresou Bimi.cz se skrývá na první pohled velice příjemně naladěný e-shop s dětským zbožím. Bimi – vše pro vaše mimi … dozvíte se už z loga e-shopu. A sortiment tomu skutečně odpovídá. Najdete zde vše od dětského oblečení, přes hračky a péči o dítě až po sortiment pro maminky. Má to ale několik háčků …
Jak Bimi.cz funguje?
Nejzásadnější informací, kterou na první pohled nezjistíte, je, že se jedná o zahraniční nákupní galerii. A abychom vám to trošku přeložili, kupujete si zkrátka zboží z asijských tržišť typu eBay nebo AliExpress, na kterém si český obchodník přidá svou marži.
Neočekávejte ale žádnou přidanou hodnotu typu asistovaného nákupu. Obchodník od vás přijme peníze, objedná zboží u zahraničního dodavatele a dále se zříká takřka veškerých problémů, které mohou vzniknout. Reklamaci s ním nevyřešíte a na zboží si počkáte klidně i rok. Ale to vše si probereme níže …
Kdo je provozovatelem Bimi.cz?
Bimi.cz se na první dobrou tváří jako poctivý český e-shop s velmi obsáhlým sortimentem, což dnes rozhodně není nic nevídaného. Nechybí zde ani kontaktní telefon ani obchodní podmínky v českém jazyce… tam ale najdete hned první problém.
Provozovatelem e-shopu je dle obchodních podmínek Pine Oak Ltd, se sídlem Global Gateway 8, 000 00 Providence, Mahe, Seychelles. Abychom tedy byli přesní, tato společnost obchodní podmínky vydala a “provozuje virtuální galerii dostupnou na www.bimi.cz”.
Mají něco společného: UrbanTrend recenze. Český obchod nebo zahraniční podvod?
Je nákup na Bimi.cz bezpečný?
Přesto, že se ke každé recenzi stavíme nezaujatě, nákup na Bimi.cz vám bohužel doporučit nemůžeme. A to hned z několika zásadních důvodů …
- Před nákupem na Bimi.cz varuje již i ČOI, která “… případný nákup na těchto internetových stránkách doporučuje důkladně uvážit a před jeho provedením velmi podrobně zkontrolovat dodací lhůty, obchodní podmínky a identitu a důvěryhodnost externího prodávajícího.”
- Jedná se o nákupní galerii, která pouze stahuje zboží ze zahraničních tržišť typu AliExpress nebo eBay. Na těchto stránkách zboží koupíte mnohem levněji (bez přidané marže zprostředkovatele) a máte stejnou ne-li vyšší pravděpodobnost, že vám zboží dorazí. Reklamační podmínky jsou pak téměř stejné.
- Stačí si přečíst recenze uživatelů a chvilku googlit. O případném nákupu budete mít rychle jasno.
Recenze Bimi.cz – zkušenosti zákazníků
Jak už asi očekáváte, nepřineseme vám dobré zprávy. A to zejména, pokud jste již svou objednávku uhradili. Stačí si projet internetové diskuze, pročíst recenzní weby a informací o obchodu od reálných zákazníků budete mít dostatek…
Jen na oficiální Facebook stránce Bimi – vše pro vaše mimi se nahromadilo již přes 50 recenzí. A téměř všechny z nich jsou negativní. E-shop tak disponuje hodnocením 1,1* z 5 možných.
“POZOR!!! Taky jsem naletěl. Nemám zboží a ani peníze. Je to více než sto dní od zaplacení a opakovaně chodí email „dodací lhůta je šedesát dnů“, ačkoliv měli na eshopu uvedeno „zboží skladem, odesíláme do 24 hodin“. Tak tady raději nic neobjednávejte”
uživatel M. Kubalák, Facebook
“Jsem na tom zcela stejně. Okrádají slušně lidi. Zaplatila jsem téměř 2000 vnuckam na dárky a dodnes nemám ani peníze ani objednané zboží. Mne vždy odpoví, že jsem si nepřečetla obchodní podmínky, ale já mám právo od smlouvy odstoupit a na to nereaguji. Zitra opravdu zavolám právní pomoc co mi zaměstnavatel poskytuje a uvidím co dál.”
uživatelka I. Tomanová, Facebook
Zákazníky nejvíce rozčiluje skutečnost, že na stránkách je u každého produktu uvedeno “Skladem” a v horní části e-shopu najdete informaci “DOPRAVA ZDARMA NA VŠECHNO A EXPEDICE DO 24 HODIN”.
To ovšem není tak úplně pravda. Zboží je možná expedováno během 24 hodin od úhrady objednávky, bohužel ale není skladem v Česku. A doprava z asijských zemí často zabere několik týdnů i měsíců.
Na webu dTestu VašeStížnosti už na Bimi také přibývají první stížnosti. A jejich obsah je ve většině případě stejný. Zákazníci si zkrátka nevšimli skutečnosti, že zboží může být zákazníkovi dodáno až ve lhůtě 360 dní.
“Koupili (zaplatili jsme předem) jsme zboží na bimi.cz. Produkt byl zobrazený jako „skladem“ měli jsme tedy důvod se domnívat že zboží obdržíme během několika pracovních dní. Byl to dárek k narozeninám pro dceru. Po kontaktu s podporou (paní V. – stejná osoba jako u jiného e-shopu s podobnou stížností) nám odpověděla že mají na dodání 60 dnů a platbu odmítla vrátit. Chápu že jsme naletěli a objednali zboží z číny které sem jde dlouhou dobu a eshopu se nechce vracet peníze když je zboží na cestě. Na takhle dlouhé dodání ale na eshopu nic nenasvědčovalo a proto chceme odstoupit od smlouvy ještě než zboží převezmeme. Budeme řešit dál.”
uživatel V. Čapek, vasestiznosti.cz
Dalším problémem, který zákazníci často řeší, je nízká kvalita zboží, které jim po dlouhém čekání dorazí. To ale u zahraničních nákupních galerií a tržišť bohužel není nic neobvyklého.
Nepřehlédněte: Tonerin recenze – pozor na podvod! Varuje i SÚKL
Jak kontakovat Bimi.cz?
Narozdíl od své časté konkurence má Bimi.cz na svém e-shopu uvedeno telefonní číslo. Na to je ale dle zákazníků velký problém se dovolat.
Zákaznická linka +420 277 277 884 by pro vás měla být dostupná každý pracovní den od 9:00 do 17:00 hodin.
Další možností, jak Bimi.cz kontaktovat, je uvedená e-mailová adresa podpora@bimi.cz. I zde si ale podle zákazníků na odpověď počkáte nebo se můžete těšit jen na univerzální odpověď, kterou na dotazy ohledně doručení či odstoupení od smlouvy často zasílají i několikrát za sebou.
Pokud byste chtěli řešit problémy písemně, můžete dopis zaslat na adresu sídla společnosti provozující e-shop:
Pine Oak Ltd, se sídlem Global Gateway 8, 000 00 Providence, Mahe, Seychelles
Může se hodit také: Recenze Rivalenti – zkušenosti s podvodným obchodem
Shrnutí závěrem …
E-shop Bimi.cz se na první pohled většině zákazníkům jeví jako běžný český e-shop, který má zboží skutečně v ČR skladem. Na druhou stranu ale musíme uznat, že po kratším zkoumání jsme na e-shopu našli dostatek informací o tom, že to tak není.
Stačí se mrknout do obchodních podmínek, kliknout na nápis Zákaznická podpora nad telefonním kontaktem nebo v zápatí navštívit sekci O nás a snadno se dozvíte, jak e-shop funguje a že rychlé dodání v tomto případě nebude reálné.
Přesto vám ale nákup na Bimi.cz doporučit nemůžeme. Koupíte zde stejný sortiment jako na asijských online tržištích a to mnohem dráž. Kvalita produktů nebývá příliš vysoká a lépe na tom není ani komunikace a ochota Bimi.cz řešit případné problémy s objednávkou.
Co nás osobně na Bimi.cz docela zarazilo, je velice diskutabilní motto v zápatí “Made with ❤ in Prague.” Netušíme, co mělo nebo má být s láskou vyráběno v Praze, ale produkty to rozhodně nejsou. A nejspíše se tak jedná o další způsob, jak klienty zmást a přimět je k nákupu.
O obdobném e-shopu s nabídkou mezinárodních tržišť Urban Trend jsme pro vás psali v nedávné recenzi. Co ale má tento e-shop společného s Bimi.cz? Už na první pohled je jasné, že e-shopy spojuje přinejmenším jejich grafické zpracování a grafická šablona webu.
Po chvíli zkoumání zjistíte také skutečnost, že e-shopy fungují na podobném principu.
Pokud jste již svou objednávku uhradili, nezbývá vám, než čekat, zda vám zboží v době stanovené v obchodních podmínkách dorazí. Pokud by měla být doba dodání příliš dlouhá a vy jste si toho dříve nevšimli, můžete zkusit zaslat e-shopu odstoupení od smlouvy v písemné podobě – většinou postačí na kontaktní e-mail.
Pokud vám e-shop nevyhoví, můžete podat podnět k posouzení na ČOI, právníci vám poradí také na webu VašeStížnosti.cz. Pokud vám zboží nedorazí ani v dané lhůtě, můžete podat trestní oznámení na PČR, pokud se jedná o e-shop známý svými podvody, spousta podvedených zákazníků řeší také hromadná trestní oznámení, která mají větší váhu.
Pokud jste svou objednávku hradili prostřednictvím online platby kartou, můžete svou banku požádat o tzv. chargeback. Ve většině případech vycházejí banky klientům, kteří marně čekají na svou objednávku, vstříc a zašlou jim zpět zaplacenou částku.
Pokud máte také zkušenost s nákupem na Bimi.cz nebo chcete upozornit na jiný e-shop, kde se vám nákup nevyplatil, neváhejte a sdílejte své názory v komentářích níže …
Zdroje: https://www.bimi.cz/, https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rizikove-e-shopy/, https://www.facebook.com/vseprovasemimi/reviews?locale=cs_CZ,
Články píši již několik let. Zaměřuji se především na témata související ze světem internetu a technologií.
Bimi.cz…. Nemám ani zboží, ani peníze. Třeba to ještě přijde 🤣ale je to 7 měsíců… Jejich maximální lhůta 180 dní je již překročena a jejich reakce velice žádná…
Ikdyz budete čekat, dle jejich podmínek. Nedočkáte se. Prosím nenechte se napálit.
Téměř po 10 měsících od objednání a dvojnásobním vyhrožováním policií ČR jsem se dočkal vrácení peněz za nedodané zboží už jsem ani nedoufal a chtěl zamáčknout slzu ale dnes jsem kontroloval opět účet a platba mi byla připsána asi jeden z mnoha ale i tak už bimi nikdy
Musíte si o ty prachy říct jinak vám.je nedaj
Já více než rok. Ani zboží ani peníze.
Podobné zkušenosti, na začátku srpna objednáno, několikrát urgováno. Podala jsem stížnost na ČOI + trestní oznámení pro podezření na páchání trestné činnosti. Sice jsem zaplatila „jen“ 700 Kč, ale těmhle podvodníkům nesmíme dávat prostor. V pohodě jedou dál a dál nabízejí dětské zboží s dodací lhůtou jednoho roku. To je trestu hodné, nehorázné. Za rok můžeme mít dítě velikost o dvě čísla větší.
Varuji každého před nákupem na BIMI.CZ.
Mám stejně špatnou zkušenost jako ostatní,,Bimi NEDOPORUCUJI jsou to podvodníci,, údajně mají zboží skladem a odešlou do 24h LŽI ‼️‼️ Na zboží čekám od prosince kdy jsem vnukovi obj capáčky do kočárku ,,vnuk už z nich samozřejmě vyrostl a 500 Kč v háji.
Jsou to obyčejní sráči co se neštítí okrádat lidi .
Na zboží čekám rok. Opakovaně jsem psala emaily, nikdo semnou samozřejmě nekomunikuje, přijde jen automatická odpověď. Bohužel jsem si nepřečetla žádné recenze a bezhlavě objednala, čehož teď lituji. Poučení pro příště…