Škoda Enyaq iV: Elektromobil jako nejlepší rodinné auto?

Škoda Enyaq iV je v současnosti jediným elektromobilem, který naše největší automobilka nabízí. Spolu s derivátem Coupé jde zároveň i o nejdražší škodovku současnosti. Jak toto auto zapadlo do portfolia vozů zaměřených na praktický rodinný život?

Postačí rodině?

Nebudeme vás napínat. Odpověď na otázku v podtitulku je jednoznačná: Ano, ano a ještě jednou ano. Co do rozměrů je Enyaq iV srovnatelný se Superbem a Kodiaqem. Navíc těží z výhod platformy MEB navržené čistě pro elektromobily. Jednou z hlavních jsou široké možnosti práce s prostorem pro cestující. Když k tomu přidáte tradiční škodovácký důraz na praktičnost a simply clever řešení, dostanete auto, se kterým se skvěle žije.

Je-li pro vás ukazatelem rodinného využití kapacita zavazadelníku, budete spokojeni také. Až 585 litrů za zadními sedadly je hodnota srovnatelná s kombíkem. Sem v pohodě dostanete vše, co na týdenní dovolené budete potřebovat. 

Cože elektromobilem na dovolenou? Ale jistě! Větší akumulátor o využitelné kapacitě 77 kWh umožňuje dojezd na jedno nabití přes 500 kilometrů. I v čistě dálniční režimu se budete pohybovat kolem 350 km. Pokud cestujete dál, po třech hodinkách si stejně dáte pauzu na kávu či jídlo. Během ní se vám Enyaq na rychlonabíječce dobije na další stovky kilometrů.

Nejlepší Škoda?

Takže rodinnému provozu dostačuje. Škoda Enyaq iV je ale nejdražším modelem v nabídce, a tak by měl vynikat. Dělá to skutečně? Jistě, a hned v několika parametrech. Jde o elektromobil, takže na hluk motoru můžete zapomenout. Možná vám to přijde jako malichernost, ale zkuste si to. Ten klid na palubě, absolutně bez vibrací. Nejen vaše děti to budou milovat. A co teprve ta pohoda, s jakou se auto ovládá v dopravních zácpách. Člověk by řekl, že 4,65 metru dlouhý vůz bude ve městě spíše utrpením. Je tomu ale přesně naopak. Enyaq iV se vyznačuje skvělou manévrovatelností a komfortně nastaveným podvozkem.

Parametry pohonu by dávaly tušit, že jde o sporťák. Výkon 132 kW u slabší a 150 kW u silnější jednomotorové verze doplňuje 195, resp. 220 kW u dvoumotorové verze s oběma poháněnými nápravami. K tomu si přimyslete famózní kroutící moment elektromotoru, dostupný takřka od nulových otáček. Zrychlení elektromobilu v přímce je velmi návyková věc. V případě Enyaqu jde ale spíše o benefit, který podtrhuje, jak snadno a pohodlně se s tímto autem jezdí. I v tomto ohledu jde o nejlepší škodovku současnosti.

post

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *