Základní nástroje pro hromadnou rozesílku pošty mívá v základu většina e-shopových či webových řešení. Newslettery ovšem často nemají příliš profesionální úroveň nebo bývá špatně ošetřena jejich rozesílka, padají přihlášeným uživatelům do spamu nebo nejsou doručeny.
Sázkou na jistotu jsou tak například nejpopulárnější nástroje pro e-mail marketing …
1) MailChimp
… je celosvětově nejvyužívanější program pro rozesílání newsletterů. Největší výhodou je jeho free verze, kterou můžete využívat zdarma po neomezeně dlouhou dobu. Samozřejmě budete omezeni na některých funkcích, rozesílat ale můžete 10.000 mailů měsíčně s maximálním limitem 2.000 mailů denně, v databázi můžete mít až 2.000 e-mailových adres.
Také placené tarify vycházejí velice výhodně, vybírat můžete z nepřeberného množství šablon, překvapí vás pokročilé funkce nástrojů i dokonalý vizuální editor.
Spokojit se ale budete muset s jeho anglickou verzí, v češtině k dispozici prozatím není. Stejně tak podpora je pouze cizojazyčná. Což je nevýhoda především z důvodu, že nezkušeným uživatelům se může v takto propracovaném systému zpočátku hůře orientovat.
2) SmartMailer
… je ryze český správce vašich e-mailových kampaní. Nástroj je jednoduchý a přehledný, zvládá veškeré základní funkce a nespornou výhodou je česká podpora. SmartMailer můžete vyzkoušet zdarma na dobu 30 dnů, během kterých snadno poznáte, zda pro vás bude dostačující.
Základní cena nejnižšího balíčku, do kterého se vám vejde až 1 000 kontaktů je poměrně příjemná – zaplatíte jen 1 000 Kč za rok. Pokud ale chcete oslovit více kontaktů, budete muset sáhnout hlouběji do kapsy. Pátý nejvyšší balíček až pro 50 000 kontaktů vás vyjde na 30 000 Kč ročně. Důležité je také podotknout, že ceny jsou uváděny bez DPH.
I přesto se ale řešení cenově vyplatí, při takto vysokém počtu kontaktů byste například u MailChimpu museli sáhnout po Premium předplatném, které vychází na 350$ – ročně byste tedy zaplatili více než 90 000 Kč. Při objednávce na 2 roky můžete navíc využít slevu ve výši 20 %.
SmartMailer je poměrně jednoduchý online nástroj, který zvládne obsluhovat i naprostý začátečník. Nabízí propojení s vašim e-shop či aplikací, pro uživatele PrestaShopu a WordPressu (WooCommerce) je napojení dokonce zdarma. Kontakty jednoduše naimportujete pomocí zmíněného API, souborem .csv nebo je můžete přidávat ručně, s kontakty můžete dále pracovat, odhlašovat příjemce newsletterů nebo je exportovat.
E-mailové šablony jsou přehledné a můžete je snadno editovat, vývojáři navíc pravidelně přidávají nové designy. Stejně tak si můžete šablonu vytvořit sami, k dispozici máte také přehledné videonávody a blog s novinkami a základním infem.
Samozřejmě nechybí ani podrobné statistiky, díky kterým snáze vyhodnotíte, jak byla vaše kampaň efektivní. Jednoduše tak zjistíte, kolika adresátům e-mail dorazil, kolik z nich e-mail otevřelo, v kolika případech byl e-mail vyhodnocen jako spam a další detaily o doručitelnosti.
3) Ecomail
… velice známý český nástroj pro rozesílku hromadných e-mailů, který je ideální i pro naprosté začátečníky. Česká podpora funguje na jedničku a prostředí je velmi jednoduché, funkce srozumitelné a ovládání intuitivní.
Rozesílku prvním 200 kontaktům můžete vyzkoušet zdarma, díky množstvím integrací je ideálním zejména pro e-shopáře. Platit můžete paušálně nebo za rozeslané e-maily, což se v začátcích e-mail marketingu může hodit.
Je zaměřen čistě na rozesílání newsletterů, zkušenějším tak mohou chybět rozsáhlejší služby, problém může být také integrace se zahraničními nástroji.
4) Drip
… je velice přehledný nástroj, který nabízí spolehlivou rozesílku newsletterů. Na 14 dní si jej můžete vyzkoušet zdarma, navíc nabízí také e-commerce modul pro e-shopy. Marketingová automatizace je s Dripem snadná, ale má vyspělé funkce.
Nevýhodou je určitě dražší rozesílka, pokud máte v databázi velké množství kontaktů. Jelikož je Drop velmi zaměřen na e-shopy a tedy prodejní konverze, pro webové či informativní účely nemusí být vždy úplně vyhovující.
5) SmartEmailing
… hlásají, že jsou „Jediná česká platforma marketingové automatizace s jasnou doručitelností“. Tím, zda jsou jediní, si sice jistí nejsme, nicméně patří ke kladně hodnoceným a hojně využívaným řešením.
Potěší vás 14 dnů zkušební verze zdarma, ve které můžete rozeslat 1000 e-mailů. Pro ČR mají opravdu vysokou doručitelnost a českou podporu.
Zklamáním může být hůře ovladatelný vizuální editor, se kterým budování newsletterů nejde příliš od ruky, i nepříliš rozsáhlá nápověda nebo obecně méně přehledné prostředí.
6) GetResponse
… velmi komplexní řešení, které vám kromě e-mail makretingu nabídne také pořádání webinářů nebo tvorbu cílových podstránek. Potěší vás předpřipravené šablony, poměrně intuitivní editor i přehledné prostředí.
GetResponse můžete vyzkoušet zdarma, a to až pro 500 kontaktů s neomezeným počtem newsletterů.
Problém ale může nastat, jestliže máte opravdu mnoho kontaktů. V takovém případě cena nevychází příliš výhodně a bude lepší se poohlédnout po konkurenčním řešení.
Ostatní nástroje pro e-mail marketing
Mezi další oblíbené nástroje pro e-mail marketing patří také Mail Komplet nebo Mautic a ActiveCampaign.
Pokud chcete mít jistotu, že si zvolíte ideální nástroj, nebojte se investovat trochu volného času a vyzkoušejte si bezplatné zkušební verze více nástrojů. Jen tak zjistíte, který bude vyhovovat právě vám.
Zdroje: https://www.getresponse.com/, https://mailchimp.com/, https://www.ecomail.cz/, https://www.drip.com/ a https://www.smartemailing.cz/
Martina se tvorbě a úpravě textů věnuje již od školy. Vystudovala ekonomické lyceum, přesto dává přednost přírodě, zahrádce a zdravému životnímu stylu. Již přes deset let funguje jako freelancer v oblasti IT a online projektů, v posledních letech však převažuje právě copywriting, který se jí stal vedle rodiny a turistiky velkým koníčkem.