5 tipů pro efektivní práci na homeoffice

Zdroj: Pixabay

Práce na homeoffice se zvláště v posledních letech stala naprosto běžnou součástí firemní kultury většiny společností. A přestože se může zdát, že práce z domova je sen každého zaměstnance, opak může být pravdou.

Pokud si nedáte pozor, může se vám práce na homeoffice velmi rychle zkomplikovat. Pojďme se tedy podívat na to, jak si při práci doma zachovat obvyklé pracovní tempo a efektivitu.

1. Chovejte se tak, jako v kanceláři

Při práci z domova je velmi snadné nechat se rozptýlit rušivými vlivy a ztratit tak své obvyklé pracovní tempo. Je tedy třeba udělat vše proto, abyste v myšlenkách zůstali na pracovišti. 

Neměňte tedy své zavedené návyky. Vstávejte ve stejný čas, přestože vás nečeká cesta. Zachovejte i stejný styl oblékání, jako byste byli v kanceláři. Pokud například nosíte do práce oblek, doma si oblékněte minimálně košili. Pracovní videohovory berte stejně jako osobní schůzky a dejte si záležet i na vašem vzhledu a vystupování.

2. Správný pracovní prostor

Velmi důležité je vyhradit si na práci oddělený prostor. Nepracujte doma v křesle nebo z pohovky, připravte si malou domácí kancelář. Ta je vhodná hned ze dvou důvodů. Správně zařízená kancelář vám pomůže se soustředěním. Zároveň ji můžete zařídit tak, aby vám dlouhodobá práce z domova neškodila na zdraví.

Pořiďte si tedy stůl ve správné velikosti a výšce. Využijte nastavitelnou židli a další ergonomické pomůcky do kanceláře, díky kterým vás nebudou bolet záda a krk. 

3. Pozor na oddělení pracovního a soukromého života 

Při práci doma je velmi snadné nechat se rozptýlit a řešit soukromé záležitosti v pracovní době. Nebo naopak nikdy nepřestat pracovat a zakázky dokončovat ještě pozdě večer před spaním v posteli. Oddělte si striktně pracovní a osobní život. Díky tomu budete stejně kvalitně pracovat i odpočívat. 

V pracovní době neuklízejte, nechoďte nakupovat, neřešte vylepšení v bytě, nesjednávejte si mimopracovní schůzky. Samozřejmě občas je možné homeoffice využít na neodkladné záležitosti, jako jsou nutné opravy, odečty energií apod. Nezvykejte ale ostatní na to, že při práci doma jste stále k dispozici. 

4. Rozplánujte si den

Svou práci si každý den pečlivě rozplánujte. Základem je začínat a končit ve stejný nebo alespoň podobný čas. Díky tomu budou vaši kolegové vědět, kdy jste dostupný a zároveň se vyhnete nezdravé práci téměř celý den.

Práci si rozdělte na několik bloků. Během nich se soustřeďte pouze na úkoly, které máte splnit, nerozptylujte se například kontrolováním emailů. Po každém bloku si dejte alespoň deset minut pauzu. Projděte se po místnosti, nadýchejte se čerstvého vzduchu a nechte oči odpočinout. 

5. Zůstaňte v kontaktu s kolegy

Pokud nejste zvyklí s kolegy komunikovat telefonicky nebo emailem, může být těžké se novému režimu přizpůsobit. Zvlášť v případě, že jste problémy a sporné body zvyklí řešit osobním rozhovorem.

Zůstaňte tedy s kolegy v pravidelném kontaktu. Stanovte si konkrétní časy, kdy se budete spojovat. Ať už na online poradě nebo alespoň na sdílené pracovní ploše. Vhodné je také využívat některou z aplikací pro sledování postupu na projektu. Důležité je také udržení přátelského kontaktu s kolegy. Neváhejte si tedy vyměnit i pár osobnějších zpráv, podobně jako při pauze na oběd nebo na kávu přímo v kanceláři. 

post

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.